Appdate: Een gepersonaliseerde flitsbezorger

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Jokr, TikTok en Google.

Jokr

Wel eens gehoord van Jokr? In Nederland is deze partij nog niet actief, maar in New York heeft de vorig jaar opgerichte startup zich onlangs bij het groeiende leger aan flitsbezorgers gevoegd. Om er als nieuwkomer tussen te komen zoekt Jokr naar zaken om zich op te onderscheiden. Daarom is deze week een vernieuwde app gelanceerd die gebruikers een persoonlijkere ervaring biedt. Met behulp van AI-technologie krijgt iedere...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Jokr, TikTok en Google.

Jokr

Wel eens gehoord van Jokr? In Nederland is deze partij nog niet actief, maar in New York heeft de vorig jaar opgerichte startup zich onlangs bij het groeiende leger aan flitsbezorgers gevoegd. Om er als nieuwkomer tussen te komen zoekt Jokr naar zaken om zich op te onderscheiden. Daarom is deze week een vernieuwde app gelanceerd die gebruikers een persoonlijkere ervaring biedt. Met behulp van AI-technologie krijgt iedere klant productaanbevelingen op maat en lokale aanbiedingen. Daarnaast krijgen ze gepersonaliseerde content te zien, zoals recepten. Jokr bezorgt boodschappen binnen een kwartier in inmiddels vijftien steden wereldwijd.


TikTok

Video-app TikTok komt steeds vaker voorbij in deze rubriek. Deze week valt een samenwerking met L'Oréal op. De beautygigant heeft zich aangesloten bij de #TikTokMadeMeBuyIt-campagne. Dat betekent dat Britse consumenten geselecteerde beautyboxen kunnen kopen direct via de TikTok-app, waarbij L'Oréal als eerste merk de bijbehorende hashtag gebruikt. Garnier, Maybelline, NYX Professional Make-Up en Essie behoren tot de L'Oréal-merken die te koop zijn via deze campagne. L'Oréal hoopt hiermee te profiteren doordat producten die viral gaan via TikTok daar direct kunnen worden aangeschaft.


Google

Bij app-vernieuwingen worden meestal zaken toegevoegd en/of verbeterd. Maar op de aanpassingen die Google in zijn Shopping Lists-functie heeft doorgevoerd, is niet iedereen te spreken. Er zijn namelijk vooral dingen verwijderd. Zoals de mogelijkheid om boodschappen op productgroep te sorteren op je lijstje. Dat kan alleen nog alfabetisch of op volgorde van toevoegen. Icoontjes die je in één oogopslag laten zien welk product wat is, zijn er ook niet meer. Een knop om een product in één klik op te zoeken via Google Shopping: weg. Extra notities plaatsen bij een artikel: kan niet meer. Of je drie of vier bananen wilt kopen, zul je dus moeten onthouden of ter plekke moeten bedenken. Alle Android-analytici zijn het erover eens: makeover niet geslaagd.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!