Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Pinterest, Merrell en Grocer.
Pinterest
Pinterest is al jaren bezig zijn rol in e-commerceland te vergroten. Deze week volgde een nieuwe stap via de samenwerking met WooCommerce, een webwinkelplatform. In het kader van de partnership lanceren zij samen een app die het makkelijker maakt om via Pinterest te verkopen. Webwinkels kunnen namelijk eenvoudig al hun producten in 'shoppable pins' veranderen: items die met één klik koopbaar zijn via Pinterest. Ook de beschikbaarheid en andere productinformatie wordt automatisch bijgewerkt. Webwinkels kunnen de statistieken van hun Pinterest-activiteiten nauwgezet volgen. Niet alleen welke artikelen goed verkocht worden, maar bijvoorbeeld ook welke het meest worden opgeslagen door Pinterest-gebruikers.
...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Pinterest, Merrell en Grocer.
Pinterest
Pinterest is al jaren bezig zijn rol in e-commerceland te vergroten. Deze week volgde een nieuwe stap via de samenwerking met WooCommerce, een webwinkelplatform. In het kader van de partnership lanceren zij samen een app die het makkelijker maakt om via Pinterest te verkopen. Webwinkels kunnen namelijk eenvoudig al hun producten in 'shoppable pins' veranderen: items die met één klik koopbaar zijn via Pinterest. Ook de beschikbaarheid en andere productinformatie wordt automatisch bijgewerkt. Webwinkels kunnen de statistieken van hun Pinterest-activiteiten nauwgezet volgen. Niet alleen welke artikelen goed verkocht worden, maar bijvoorbeeld ook welke het meest worden opgeslagen door Pinterest-gebruikers.
Merrell
De dagen worden langer, de temperaturen hoger. Het outdoorseizoen is weer begonnen. Voor merken die in de branche actief zijn een mooi moment om met innovaties te komen. Dat dacht ook Merrell, het Amerikaanse merk bekend van zijn robuuste wandelschoenen. In samenwerking met techbedrijf NetVirta lanceert het merk de Merrell Shoe Advisor. Via een app kunnen consumenten met AR-technologie binnen een minuut in 3D hun voet scannen. Daarmee kunnen ze voor elke Merrell-schoen de maat vinden die het beste past. Naast een betere ervaring voor de klant, hoopt het merk daarmee ook iets te doen aan de retouren. Retourpercentages liggen in de wereldwijde schoenenindustrie tussen de 35 en veertig procent, en in bijna driekwart van de gevallen is de verkeerde maat de reden om iets terug te sturen.
Grocer
Voor de laatste app gaan we helemaal aan de andere kant van de wereld. In Nieuw-Zeeland is namelijk een app ontwikkeld die op de Nederlandse markt ongetwijfeld ook goed zou aanslaan. In het licht van de enorm snel stijgende voedselprijzen wil Grocer consumenten een handje helpen. Via deze app kunnen gebruikers voor dagelijkse boodschappen eenvoudig bekijken bij welke supermarkt ze het goedkoopst uit zijn. App-gebruikers kunnen zelf invullen welke winkels in de vergelijking moeten worden meegenomen en voor welke producten. Vervolgens zien ze in een oogopslag waar ze moeten zijn voor welk product.