Lidl schrapt oranjeacties rond WK voetbal

Lidl ziet af van grootschalige oranjeacties rond het WK voetbal in Qatar. Andere supermarktketens beraden zich nog, blijkt uit een rondgang van het FD.

"We vinden het niet gepast om een grote campagne op te tuigen", zegt een woordvoerder van Lidl. De keten wijst op een 'optelsom van factoren', waaronder de mensenrechtensituatie in Qatar en de oorlog in Oekraïne.

Albert Heijn, sponsor van het Nederlands elftal, weet nog niet of het met een oranjeactie komt. De marktleider bekijkt nog 'hoe we hier in Nederland het WK kunnen vieren en uitdragen dat wij supporter zijn van voetballend Nederland'. Albert Heijn maakte eerder al wel bekend dat het niet naar Qatar gaat. Jumbo en Plus zeggen tegen het FD dat ze nog geen besluit hebben genomen.

Het WK in Qatar is omstreden, omdat er sprake zou zijn van grootschalige schending van de rechten van arbeidsmigranten. Volgens Amnesty International zijn bij de bouw van de stadions en alle infrastructuur eromheen duizenden mensen omgekomen. De Britse krant The Guardian spreekt van 6500 doden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!