Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van DoorDash, Twitter en Amazon.
DoorDash
DoorDash loodst klanten op de bank naar het best beoordeelde restaurant. De Amerikaanse maaltijdbezorger heeft aangekondigd functies uit te rollen waarmee klanten restaurants in de buurt kunnen ontdekken. DoorDash gaat daarmee de strijd aan met Just Eat Takeaway. Een prominente plek van de reviews op het platform – de homepage – moet het voor klanten gemakkelijker maken om een keuze te maken in waar te betellen. Ook rolt het platform een functie uit waarin appgebruikers binnen één opslag zien welk product of gerecht het best beoordeeld wordt door buurtgenoten.
Twitter
Twitter neemt een volgende stap in het gebruiksvriendelijker worden voor zakelijke gebruikers. Het social mediakanaal voert een upgrade...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van DoorDash, Twitter en Amazon.
DoorDash
DoorDash loodst klanten op de bank naar het best beoordeelde restaurant. De Amerikaanse maaltijdbezorger heeft aangekondigd functies uit te rollen waarmee klanten restaurants in de buurt kunnen ontdekken. DoorDash gaat daarmee de strijd aan met Just Eat Takeaway. Een prominente plek van de reviews op het platform – de homepage – moet het voor klanten gemakkelijker maken om een keuze te maken in waar te betellen. Ook rolt het platform een functie uit waarin appgebruikers binnen één opslag zien welk product of gerecht het best beoordeeld wordt door buurtgenoten.
Twitter
Twitter neemt een volgende stap in het gebruiksvriendelijker worden voor zakelijke gebruikers. Het social mediakanaal voert een upgrade door, Location Spotlight, waarin retailers hun locatie, openingstijden en contactinformatie op hun profiel kunnen tentoonstellen. Appgebruikers kunnen op de locatie tikken, waarna ze via een kaarten-app een routebeschrijving naar de winkel krijgen gepresenteerd. De nieuwe functie is vergelijkbaar met de bedrijfsinformatie op Google Maps; ook via Twitter kunnen geïnteresseerde appgebruikers contact opnemen met de winkelier in kwestie.
De nieuwe functie is te gebruiken in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada en Australië.
Amazon
Amazon is op hoog tempo aan het innoveren. Opnieuw maakt de e-commercegigant stappen in de wereld van AR-shopping. Met de nieuwe functie ‘Virtual Try-On for Shoes’ focust de webgigant zich op schoeisel: klanten kunnen nu vanaf de bank schoenen aanpassen en bestellen. Met de innovatie zegt Amazon dat klanten beter geïnformeerd bestellingen plaatsen en zodoende het aantal retouren sterk te willen terugdringen. Helemaal nieuw is de service niet. Diverse merken (zoals Hotter Shoes) hebben eerder al een soortelijke schoenpasservice gelanceerd.