Gastrovino wil horeca in veel meer winkels

Wijn- en delicatessenketen Gastrovino wil straks in twintig van de beoogde vijftig vestigingen een horecagedeelte. “We geloven erg in het blurringverhaal”, zegt directeur Arjan Rosendaal in het juninummer van RetailTrends.

Gastrovino heeft momenteel 31 winkels in Nederland. Twee daarvan hebben een horecagedeelte. Hoewel dat er dus een stuk meer moeten worden, blijft Gastrovino in de kern een retailorganisatie. “De winkel is de basis. De horeca moet een toevoeging zijn, niet een doel op zich.”

Onder de ondernemers van de winkels is volgens Rosendaal veel animo om er horeca bij te doen, maar nog meer ziet hij interesse van restaurants om een winkeltak op te zetten. Rosendaal begrijpt goed waarom. “Als je als restaurant goede gasten hebt, komen die misschien eens per maand bij je eten. Maar een goede winkelklant, die komt gewoon iedere week langs.” Door gast en klant samen te brengen ontstaat er volgens hem een succesformule.

In het juninummer van RetailTrends staan we uitgebreid stil bij de groei van Gastrovino, dat Albert Heijn en Lidl als zijn grootste concurrenten ziet. Het verhaal is hier te lezen. Nog geen member, kijk dan hier voor de mogelijkheden.
 

Reacties 1


Leonard Van Liere 29 jun, 17:04

Wat een ongelofelijke onzin het verhaal vanher bijelkaar brengen van wekelijkse winkelklant en de maandelijkse restaurantklant. Typisch een bla bla verhaal

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!