De Duitse retailreus Metro Group is niet van plan de verliesgevende formule Real te verkopen. Topman Hans-Joachim Körber: “Ook al is de huidige ontwikkeling bij Real niet bevredigend, we gaan onze foodretailgroep niet verkopen.”
Het feit dat Real niet de enige hypermarkt is die het moeilijk heeft in Duitsland, speelt hierbij een rol. De activiteiten van Rewe en Wal-Mart op dit gebied hebben het ook moeilijk bij onze oosterburen. De economische crisis van de afgelopen jaren heeft op dit type winkel een sterkere negatieve invloed gehad dan op kleinere winkels.
De foodretaildivisie van Metro, waar behalve Real ook Extra toe behoort, draaide in 2005 een verlies van 11,7 miljoen euro. Het verlies werd met name veroorzaakt door de binnenlandse activiteiten van Real. In zijn geheel boekte het concern, dat bijvoorbeeld ook Media Markt tot zijn dochterbedrijven rekent, vorig jaar een omzetverlies van 2,2 procent.
Metro: geen plannen om Real te verkopen
Gepubliceerd op 4 april 2006 om 00:00
Reacties 0