Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Amazon, TikTok en Snapchat.
Amazon
Muziekstreaming is hot, maar met upselling binnen streamingapps wordt nog niet zoveel gedaan. Daar brengt Amazon nu verandering in. Binnen Amazon Music kunnen gebruikers in de VS voortaan shoppen tijdens het luisteren. Via een winkel binnen de app kunnen ze bladeren door merchandise van artiesten en fysieke geluidsdragers zonder het luisteren te onderbreken. De nieuwe tool is geïntegreerd binnen Amazons Prime-model, wat betekent dat een groot deel van het aanbod in aanmerking komt voor gratis verzending.
TikTok
Er gaat haast geen week meer voorbij zonder dat TikTok in deze rubriek voorbijkomt. Deze keer met de lancering van de tool 'order center'. Dit is een nieuwe functie in de app die...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Amazon, TikTok en Snapchat.
Amazon
Muziekstreaming is hot, maar met upselling binnen streamingapps wordt nog niet zoveel gedaan. Daar brengt Amazon nu verandering in. Binnen Amazon Music kunnen gebruikers in de VS voortaan shoppen tijdens het luisteren. Via een winkel binnen de app kunnen ze bladeren door merchandise van artiesten en fysieke geluidsdragers zonder het luisteren te onderbreken. De nieuwe tool is geïntegreerd binnen Amazons Prime-model, wat betekent dat een groot deel van het aanbod in aanmerking komt voor gratis verzending.
TikTok
Er gaat haast geen week meer voorbij zonder dat TikTok in deze rubriek voorbijkomt. Deze keer met de lancering van de tool 'order center'. Dit is een nieuwe functie in de app die bijhoudt welke producten je allemaal hebt gekocht, bekeken of waar je mogelijk in geïnteresseerd bent. Ook je betaalgegevens en bestelstatus van lopende orders zijn er terug te vinden. Een centrale plek rondom alles wat met shoppen te maken heeft dus. De stap onderstreept nogmaals hoe ook TikTok zich steeds meer in de wereld van e-commerce begeeft.
Snapchat
Een paar maanden geleden kwam Snapchat al met de tool ‘Dress Up’. Hiermee wil Snapchat de telefoon van de appgebruiker veranderen in een virtuele paskamer: naast het proberen van een bril of het aanpassen van een paar sneakers, kunnen gebruikers ook kledingstukken proberen. Daar komt nu een nieuwe toevoeging bij: Snapchat productstickers. Daarmee wordt de Dress Up-functie verrijkt met een aantal digitale items die per merk gesorteerd zijn. Verschillende grote merken hebben hun eigen stickers die Snapchat-gebruikers aan hun frame kunnen toevoegen. Het gaat nog om een test, dus nog maar een kleine groep Snapchatters kan er gebruik van maken.