Miniso maakt excuses voor ‘Japanse’ branding

Miniso maakt excuses voor ‘Japanse’ branding

De Chinese winkelketen Miniso zal zich niet langer presenteren als een Japans designermerk. Onder meer het logo en de winkelinrichting worden aangepast.

Miniso is een Chinese discounter, maar doet zich uit marketingoverwegingen voor als een Japans kwaliteitsmerk. Zo lijkt het logo op dat van Uniqlo en doen de winkels denken aan Muji. De kritiek daarop nam de afgelopen tijd toe, onder meer door toenemend anti-Japans sentiment in China. Miniso maakt nu in een statement excuses voor die positionering. “We voelen spijt en schuld.”

Miniso heeft wereldwijd meer dan vierduizend winkels. Mirage Retail Group, eigenaar van onder meer Blokker, haalde de formule drie jaar geleden naar Nederland. Inmiddels zijn er in ons land vier vestigingen. 

 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!