Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van TikTok, Amazon en Aldi.
TikTok
Ja, alweer TikTok in deze rubriek. Het is nu eenmaal een steeds belangrijker wordend kanaal én een partij die steeds meer shoppingtools toevoegt. Deze keer een nieuw advertisingprogramma speciaal gericht op webshops, TikTok Shopping Ads. Webwinkels kunnen hun producten koppelen aan de app en vervolgens kiezen uit een van de formats, zoals klikbare kaartjes over een video of commerciële links op de For You-pagina van gebruikers. Voor gebruikers wordt het straks mogelijk op hun profielpagina hun aankoopgeschiedenis terug te vinden.
Amazon...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van TikTok, Amazon en Aldi.
TikTok
Ja, alweer TikTok in deze rubriek. Het is nu eenmaal een steeds belangrijker wordend kanaal én een partij die steeds meer shoppingtools toevoegt. Deze keer een nieuw advertisingprogramma speciaal gericht op webshops, TikTok Shopping Ads. Webwinkels kunnen hun producten koppelen aan de app en vervolgens kiezen uit een van de formats, zoals klikbare kaartjes over een video of commerciële links op de For You-pagina van gebruikers. Voor gebruikers wordt het straks mogelijk op hun profielpagina hun aankoopgeschiedenis terug te vinden.
Amazon
Over TikTok gesproken: Amazon is naar verluidt bezig met een 'TikTok-achtige' app voor online winkelen. Het gaat nog om geruchten, heel veel is er nog niet duidelijk. Volgens The Wall Street Journal test de e-commercegigant een versie van zijn app waarin je door een feed van foto’s en video’s swipet. De producten in de feed kun je direct bestellen bij Amazon. Nu al klikken veel mensen via aanbevelingen op Tiktok door naar Amazon. Met de nieuwe tool zou dat dus meer gestroomlijnd worden.
Aldi
De digitale folder wordt steeds belangrijker voor Aldi. In België maakt de discounter die nu makkelijker toegankelijk door middel van QR-codes op producten. In eerste instantie gaat het alleen om melkverpakkingen. Wie de QR-code op een melkpak scant, komt direct in de folderapp. Aldi wil de kosten van de papieren folder beperken. Het gaat nog om een test en Aldi benadrukt dat de papieren folder niet verdwijnt.