Picnic stopt voorlopig met diepvriesproducten

Picnic stopt vanaf 1 september tijdelijk met de verkoop van diepvriesproducten. Reden is het tekort aan droogijs, veroorzaakt door de hoge gasprijzen.

Picnic gebruikt in zijn bezorgwagens droogijs dat wordt geleverd door een Noorse kunstmestproducent. Het droogijs is daar een restproduct van kunstmest, maar door de hoge gasprijzen heeft het bedrijf de productie teruggebracht tot 35 procent. Voor Picnic is het daardoor nu niet meer beschikbaar en een geschikt alternatief is nog niet gevonden. “Een andere methode heeft een heel andere impact op duurzaamheid en ongetwijfeld ook op de prijs”, aldus topman Michiel Muller tegenover het AD.

Diepvriesproducten maken zo’n vijf procent van de verkopen van Picnic uit. Muller verwacht niet dat klanten de online supermarkt nu de rug zullen toekeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!