Appdate: De eerste end-to-end shopervaring van WhatsApp

Appdate: De eerste end-to-end shopervaring van WhatsApp

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van WhatsApp, Walmart en PrettyLittleThing.

 

WhatsApp

Een volledig online winkelproces doorlopen, zonder ook maar één moment WhatsApp te hoeven verlaten. Het was onmogelijk, tot nu. De primeur is voor India. Daar is Meta een samenwerking aangegaan met de in Mumbai gevestigde boodschappenbezorger JioMart. “Dit is de allereerst end-to-end winkelervaring op WhatsApp", aldus Meta-topman Mark Zuckerberg. Van het kiezen van de producten tot het betalen: alles kan vanaf nu binnen de chatapp. Het is niet bekend of WhatsApp dit op korte termijn ook in andere landen mogelijk wil maken.

Walmart

Loyaliteitsprogramma's zijn vandaag de dag voor de meeste retailers onmisbaar. Zo ook voor Walmart, de grootste retailer...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van WhatsApp, Walmart en PrettyLittleThing.

 

WhatsApp

Een volledig online winkelproces doorlopen, zonder ook maar één moment WhatsApp te hoeven verlaten. Het was onmogelijk, tot nu. De primeur is voor India. Daar is Meta een samenwerking aangegaan met de in Mumbai gevestigde boodschappenbezorger JioMart. “Dit is de allereerst end-to-end winkelervaring op WhatsApp", aldus Meta-topman Mark Zuckerberg. Van het kiezen van de producten tot het betalen: alles kan vanaf nu binnen de chatapp. Het is niet bekend of WhatsApp dit op korte termijn ook in andere landen mogelijk wil maken.

Walmart

Loyaliteitsprogramma's zijn vandaag de dag voor de meeste retailers onmisbaar. Zo ook voor Walmart, de grootste retailer ter wereld. De winkelketen heeft zijn zogenoemde Walmart Plus-programma gelanceerd. Klanten kunnen daarmee online en in de winkel punten sparen en inwisselen. Beloningen zijn volgens Walmart verbonden aan 'honderden bestsellers, van eten tot huishoudwaren en dierbenodigdheden'. Om de punten in fysieke winkels in te wisselen moeten gebruikers een QR-code scannen die wordt gegenereerd door de Walmart Pay-app bij de kassa. Online hoeven ze alleen meer voor de 'add reward'-optie te kiezen onder beschikbare producten op de website of in de app.


PrettyLittleThing

Fastfashion heeft niet het imago van duurzaamheid en kleding die lang meegaat. Het Britse PrettyLitleThing wil daar verandering in brengen. De moderetailer heeft een app gelanceerd waarmee klanten tweedehands kleding kunnen verkopen. De marktplaats PLT Marketplace staat ook open voor kleding van andere merken dan PrettyLittleThing. De app is voorlopig alleen beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!