Karma Kebab mikt op een omzet van zo'n 25 miljoen euro in 2026. De plantaardige kekab zou dan bij vijfduizend retailpunten in de schappen moeten liggen.
Dat zegt investeerder en marketingman Marcel van der Heijden van Karma Kebab in het septembernummer van RetailTrends. De omzet van het concept komt dit jaar waarschijnlijk uit op zo’n 2,2 miljoen euro. “Volgend jaar hopen we door te stoten naar iets meer dan vijf miljoen.”
Nadat eind vorig jaar al een miljoen euro werd opgehaald, hoopt Karma Kebab komend najaar via een investeringsronde vijf miljoen binnen te slepen. Daarmee wil de onderneming meer restaurants openen en groeien in België en Duitsland. Begin juni werd in Utrecht het eerste restaurant geopend. Het doel: “Eind 2026 hebben we vijftig restaurants in Europa, waarvan een deel van onszelf en een deel franchise."
Het klinkt allemaal zeer ambitieus, maar Van der Heijden is ervan overtuigd dat het lukt. “Mensen óverschatten vaak wat ze in een jaar kunnen doen en ónderschatten wat er in vijf jaar kan gebeuren." Karma Kebab eindigde vorige week als tweede bij de RetailRookie-verkiezing van RetailTrends. Denticien, een winkelformule voor kunstgebitten, kreeg net iets meer stemmen.
Reacties 0