Winnaar/verliezer van de week: Inditex en Frits van Eerd

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Inditex en Frits van Eerd.
 

Winnaar: Inditex

Inditex, het moederbedrijf van Zara, heeft een goed halfjaar achter de rug. Zowel de omzet als de nettowinst van het grootste modeconcern ter wereld steeg naar recordhoogte. De omzet groeide met 24,5 procent naar 14,8 miljard euro. De nettowinst bedroeg 1,8 miljard euro, 41 procent meer dan een jaar eerder. Ook de brutobedrijfswinst (ebitda) was nog niet eerder zo hoog. Inditex meldt dat de tweede helft van het jaar ook veelbelovend is begonnen, al zwakt de groei wel af.
 

Verliezer: Frits van Eerd

Of hij nu wel of niet betrokken was...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Inditex en Frits van Eerd.
 

Winnaar: Inditex

Inditex, het moederbedrijf van Zara, heeft een goed halfjaar achter de rug. Zowel de omzet als de nettowinst van het grootste modeconcern ter wereld steeg naar recordhoogte. De omzet groeide met 24,5 procent naar 14,8 miljard euro. De nettowinst bedroeg 1,8 miljard euro, 41 procent meer dan een jaar eerder. Ook de brutobedrijfswinst (ebitda) was nog niet eerder zo hoog. Inditex meldt dat de tweede helft van het jaar ook veelbelovend is begonnen, al zwakt de groei wel af.
 

Verliezer: Frits van Eerd

Of hij nu wel of niet betrokken was bij witwassen, de reputatie van Jumbo-topman Frits van Eerd heeft een knauw gekregen. Dinsdag vielen de FIOD en de politie zijn woning binnen, een dag later bleek dat hij een van de negen verdachten is die zijn aangehouden. De 55-jarige Brabander zit al enkele dagen vast. Hij mag alleen contact hebben met zijn advocaat. Jumbo, de keten die onder Van Eerds leiding een indrukwekkende groei doormaakte, benadrukt dat het stafrechtelijk onderzoek zich 'naar wij hebben hebben begrepen' niet op het bedrijf richt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!