Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van ReUp, The Happy Pear en Marks & Spencer.
ReUp
Een mix van Amazon en TikTok. Zo omschrijft ReUp-oprichter Meka Knepley haar app. Het is een shopping-app, met livestreams. Knepley zegt dat er al zo'n 900 verkopers actief zijn. De ondertitel luidt 'social shopping with purpose'. ReUp zet graag vrouwen, lhbti'ers, gehandicapten en personen met een migratieachtergrond op de voorgrond.
The Happy Pear
Gezonder en gelukkiger worden. Wie wil dat nou niet. Maar hoe? De redding is nabij: de app The Happy Pear: Healthy Living is gelanceerd. Van de Ierse broers David en Stephen Flynn,...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van ReUp, The Happy Pear en Marks & Spencer.
ReUp
Een mix van Amazon en TikTok. Zo omschrijft ReUp-oprichter Meka Knepley haar app. Het is een shopping-app, met livestreams. Knepley zegt dat er al zo'n 900 verkopers actief zijn. De ondertitel luidt 'social shopping with purpose'. ReUp zet graag vrouwen, lhbti'ers, gehandicapten en personen met een migratieachtergrond op de voorgrond.
The Happy Pear
Gezonder en gelukkiger worden. Wie wil dat nou niet. Maar hoe? De redding is nabij: de app The Happy Pear: Healthy Living is gelanceerd. Van de Ierse broers David en Stephen Flynn, die in 2004 een groentewinkeltje met de naam The Happy Pear openden. Dat groeide uit tot een merk. De broers schreven ook diverse kookboeken. In de app zijn 200 plantaardige recepten te vinden. Ook kun je er terecht voor tips van dokters, diëtisten en psychologen. The Happy Pear organiseert ook workshops, workouts, yoga- en bewegingslessen. Waar je misschien niet gelukkig van wordt: de app is niet gratis. Voor toegang tot alle content betaal je 99 euro voor het eerste jaar (normaal 149 euro).
Marks & Spencer
De Britse warenhuisketen Marks & Spencer heeft Sparks Pay gelanceerd. Gebruikers van het loyaliteitsprogramma kunnen tot 500 pond lenen voor hun aankopen via de app en via de website. Dat kan 45 dagen rentevrij. Eenmaal ingesteld, kunnen klanten met ‘een klik’ betalen. Ze kunnen via de app en via de site hun account beheren. Volgend jaar wil Marks & Spencer de digitale manier van betalen ook in zijn winkels uitrollen.