Kijkshop keert terug als liveshoppingplatform

Kijkshop keert naar verwachting begin volgend jaar terug op de markt. Het wordt een platform waar merken terecht kunnen om producten te verkopen via livestreams.

Ondernemers Bart Quispel, Hendrik van de Wal en Maurice van den Berk hebben vorig jaar de merkrechten van Kijkshop gekocht, na het faillissement van de webshop. Samen met Koen Naber willen zij als eerste een volwaardig liveshoppingplatform in Nederland lanceren. Er is veel interesse van merken, zegt Naber. “Bijna allemaal weten ze: als live shopping een succes wordt in Nederland, willen wij erbij zijn.”

Kijkshop werkt net als de bekende e-commerceplatforms op basis van een commissiemodel met merken samen. Het platform richt zich voornamelijk op 20- tot 40-jarigen. Het assortiment bestaat onder meer uit mode, cosmetica en andere lifestylecategorieën als koken. Sinds enige tijd staat al een website online en kunnen geïnteresseerden hun e-mailadres achterlaten. Tientallen mensen hebben dat volgens Naber al gedaan.

Kijkshop ging als winkelketen in 2018 failliet en keerde twee jaar later terug als webshop. Vorig jaar volgde opnieuw een faillissement, waarna geen doorstart volgde.

RetailTrends sprak uitgebreid met Koen Naber over het nieuwe Kijkshop. Lees hier het hele verhaal

Mede-eigenaar Bart Quispel spreekt op 10 november namens Kijkshop tijdens What’s Next in Retail Tech. Daar laat hij onder meer een sneakpreview zien van wat je van het nieuwe platform kunt verwachten. Kijk hier voor meer informatie en tickets.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!