Appdate: Amazon-brillen passen via Snapchat

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Snapchat, Etsy en Tesco.

Amazon/Snapchat

Amazon Fashion, de modetak van Amazon, slaat de handen ineen met Snapchat. Samen lanceren ze een tool voor shoppen in augmented reality. Concreet kunnen Snapchat-gebruikers straks in de app mode-items van Amazon Fashion virtueel passen. In eerste instantie gaat het om enkele zonnebrillen, later komt er ook kleding bij. Als een 'gepast' product in de smaak valt, kan de gebruiker erop klikken waarna hij wordt doorverwezen naar de online shop van Amazon Fashion. 


Etsy

Online marktplaats Etsy heeft een visual search-tool gelanceerd. Wie niet precies kan omschrijven waarnaar hij op zoek is kan in plaats van een zoekterm een afbeelding invoeren. In de...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Snapchat, Etsy en Tesco.

Amazon/Snapchat

Amazon Fashion, de modetak van Amazon, slaat de handen ineen met Snapchat. Samen lanceren ze een tool voor shoppen in augmented reality. Concreet kunnen Snapchat-gebruikers straks in de app mode-items van Amazon Fashion virtueel passen. In eerste instantie gaat het om enkele zonnebrillen, later komt er ook kleding bij. Als een 'gepast' product in de smaak valt, kan de gebruiker erop klikken waarna hij wordt doorverwezen naar de online shop van Amazon Fashion. 


Etsy

Online marktplaats Etsy heeft een visual search-tool gelanceerd. Wie niet precies kan omschrijven waarnaar hij op zoek is kan in plaats van een zoekterm een afbeelding invoeren. In de zoekbalk binnen de Etsy-app staat een camera-icoontje. Als je daar op klikt, kun je een foto maken of uploaden. Dan wordt gezocht naar vergelijkbare items in het aanbod van Etsy. Het platform wil zo niet alleen shoppers op weg helpen in het aanbod van meer dan 100 miljoen producten, ook verkopers worden zo beter gevonden, is het idee. De functie is voorlopig alleen beschikbaar voor Applegebruikers, Android volgt waarschijnlijk snel.

 

Tesco

De Britse supermarktketen Tesco opende ongeveer een jaar geleden zijn eerste kassaloze supermarkt. Blijkbaar is het een succes, want de pilot met de GetGo-winkels krijgt een vervolg. Er komen twee nieuwe vestigingen in Londen, waar ook de eerste te vinden is, en eentje in Birmingham. Bij Tesco GetGo wordt via sensoren bijgehouden wat klanten uit het schap pakken. Zij hebben zich bij binnenkomst via de app geregistreerd en het afrekenen gebeurt automatisch via diezelfde app, bij het verlaten van de winkel. Groot verschil met andere kassaloze winkelconcepten is dat GetGo toch niet helemaal kassaloos is. Voor meer 'traditionele' klanten is er ook een gewone zelfcheckout en een ouderwetse bemande kassa aanwezig.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€ 10,- voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;
✅ het RetailTrends-magazine (print + online);
✅ korting op RetailTrends-events.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!