MediaMarkt brengt kleiner winkelconcept naar Nederland

MediaMarkt opent vanaf 2024 de eerste winkels van zijn zogenoemde smart-concept in de Benelux. Dat zijn kleinere winkels van vier- tot achthonderd vierkante meter op trafficlocaties.

De belangrijkste winkels voor MediaMarkt zijn het zogenoemde coreformat, de vestigingen van twee- tot drieduizend vierkante meter. “Maar voor zo’n winkel is niet in elk verzorgingsgebied bestaansrecht en in de stadscentra waar veel traffic is, is er vaak geen ruimte voor”, zegt general managing director Remko Rijnders in het novembernummer van RetailTrends. Met kleinere expresswinkels wil hij die plekken opvullen. In onder meer Italië zijn al enkele van dit type vestigingen. “Daar zien we dat, in verzorgingsgebieden waar we anders niet zouden komen, de online verkopen keer twee gaan waar we zo’n winkel openen.”

Vanaf 2024 wil MediaMarkt drie tot vier smartwinkels per jaar openen in de Benelux. Die komen bovenop de bestaande vestigingen, er gaan geen filialen dicht. In België is meer ruimte voor nieuwe winkels dan in Nederland, zegt Rijnders. “Onze footprint in Nederland is redelijk goed, alle winkels zitten op maximaal zo’n tien minuten van de klant.”

Rijnders vertelt verder dat er volgend jaar een tweede Tech Village in Nederland komt. In welke plaats kan hij nog niet zeggen. Rotterdam kreeg vorig jaar de eerste Tech Village in ons land.

Het hele interview met Remko Rijnders is hier te lezen voor members. Nog geen member, kijk dan hier voor meer informatie.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!