Kapitaalinjectie voor sneakerstartup Wear 

Wear, een Rotterdamse startup die tweedehands sneakers opknapt en verkoopt, heeft een kapitaalinjectie ontvangen van een groep private investeerders. Met de financiële middelen wil de sociale onderneming meer bekendheid creëren binnen Nederland.

De sociale onderneming van Pim Roggeveen en Lorenzo van Galen opende een half jaar geleden de deuren van de vaste vestiging in de Koopgoot in Rotterdam. ''We zijn nu een kleine zes maanden onderweg en merken aan alles dat het concept goed aanslaat”, aldus Roggeveen. 

Wear koopt grote hoeveelheden sneakers op, maakt deze schoon en geeft ze een tweede leven. Dit wordt gedaan door mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt. “Door onze aanpak wordt tweedehands door een breder publiek geaccepteerd. Een essentiële ontwikkeling voor een duurzamere mode-industrie."

Vooralsnog focust Wear zich op bekendheid in het binnenland. In een eerder interview met RetailTrends vertelde Roggeveen al dat het openen van meer winkels op A-locaties te duur is. “De groei van het bedrijf zit ‘m in online, maar fysieke aanwezigheid is heel belangrijk voor de service. Misschien openen we op den duur ook andere locaties.” 

Financiële details over de kapitaalinjectie zijn niet aan RetailTrends bekendgemaakt. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!