Fysieke winkels scoren met Black Friday en Cyber Monday

Fysieke winkels scoren met Black Friday en Cyber Monday

In fysieke winkels is in de week tot en met Cyber Monday beter verkocht dan in dezelfde week vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van Betaalvereniging Nederland.

Met pinpassen werd ongeveer 116 miljoen keer afgerekend, 15 procent vaker dan in 2021. De omzet met pinnen bedroeg naar schatting iets meer dan drie miljard euro, 10 procent meer dan vorig jaar. Met iDeal is tussen dinsdag 22 en maandag 28 november ruwweg 31 miljoen keer online afgerekend, voor een geschat totaalbedrag van bijna 2,8 miljard euro. Dat was ongeveer evenveel als vorig jaar.

Het verkoopvolume op Cyber Monday steeg in Nederland onder de klanten van betaalbedrijf Mollie met 18,8 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat was iets beter dan wereldwijd. De groei ten opzichte van 2021 was groter dan die van Black Friday. Mollie zag dat er veel meer gebruik werd gemaakt van achteraf betalen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!