Picnic lijdt meer dan 100 miljoen verlies

Picnic lijdt meer dan 100 miljoen verlies

Picnic heeft vorig jaar een verlies van 114 miljoen euro geleden. Dat is bijna drie keer zoveel als een jaar eerder, blijkt uit de jaarrekening waarover het FD als eerste berichtte.

De omzet van Picnic nam met zo’n 250 miljoen euro toe tot 719 miljoen euro. De groei komt volgens eigenaar Michiel Muller door de uitbreiding in zowel Nederland als Duitsland. Doordat er ook fors geïnvesteerd werd nam het verlies toe. Zo werden er in 2021 verschillende nieuwe distributiecentra geopend, waaronder een groot gerobotiseerd dc in Utrecht.

Ook in 2022 ging Picnic door met investeren en zal de app-only supermarkt rode cijfers schrijven, zegt Muller. Hij zegt tegen het FD niet bezorgd te zijn over de verliezen en te willen blijven inzetten op snellere groei. “Nederland zijn we al winstgevend, dus daar zouden we kunnen stoppen met investeren om zwarte cijfers te schrijven. Maar onze investeerders en wijzelf dachten juist: kunnen we niet wat harder gaan groeien?”

Picnic ging dit jaar door de mijlpaal van 1 miljoen klanten. De online supermarkt is inmiddels in 350 plaatsen actief. Naast Nederland en Duitsland is het bedrijf actief in Frankrijk en worden ook nieuwe markten onderzocht, zoals Italië en Polen.

Reacties 1


J G 30 dec, 07:55

Massa is kassa!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!