Retailgroep EK stapt in duurzaam warenhuis Tomo

Retailgroep EK stapt in duurzaam warenhuis Tomo

De internationale retailgroep EK investeert in het duurzame warenhuis Tomo. Om hoeveel geld het gaat, wil EK niet zeggen.

Tomo (een afkorting van tomorrow) opent 17 maart in Mall of the Netherlands in Leidschendam. In het pand van 1.000 vierkante meter worden producten van ruim 80 duurzame merken op het gebied van mode, beauty en lifestyle aangeboden.

Oprichter Marjan Haselhoff zei eerder tegen RetailTrends dat ze in Nederland ruimte ziet voor vijf van zulke warenhuizen. Daarna wil ze de stap naar het buitenland zetten, waarschijnlijk Duitsland.

EK was tot vorig jaar in Nederland actief onder de naam Euretco. Er zijn zo'n 1500 Nederlandse ondernemers met in totaal 2200 winkels bij aangesloten. Het gaat om formules als Intersport, Runnersworld, Hubo, Libris Blz. en Decorette.

"Dankzij deze investering kunnen wij ervaring opdoen met het ontdekken van duurzame merken die succesvol zijn en nieuwe concepten op het gebied van circulaire mode, maar ook hoe het door consumenten geaccepteerd wordt", meldt een woordvoerder van EK. "Deze ervaring kunnen wij inzetten voor onze (fashion-retail) leden."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!