Wie dacht dat warenhuizen verleden tijd zijn heeft het mis. Althans, volgens Marjan Haselhoff. Zij wil met Tomo de eerste circulaire warenhuisketen in fashion en lifestyle neerzetten. Eerst in Nederland, daarna ook daarbuiten.

 

Marjan Haselhoff is al vijftien jaar ondernemer. Na al die tijd leiderschapstrainingen te hebben verzorgd voor directies en managementteams had ze behoefte aan iets nieuws. Tijdens een sabbatical kwam ze tot de conclusie dat ze in ieder geval iets wil doen waarmee ze bijdraagt aan een betere wereld. Liefst in combinatie met fashion, waar ze al haar leven lang affiniteit mee heeft.


Haselhoff ondervindt als consument hoe lastig het is om stijlvolle, duurzaam geproduceerde mode-items te vinden. “De donkergroene consument die al vijftien jaar duurzaam koopt heeft zijn adresjes inmiddels wel gevonden”, stelt zij. “Maar de grote groep consumenten die er nú aan toe is, daar is niks voor. Zij willen gemak, niet eindeloos hoeven zoeken. Maar de markt is enorm versnipperd.” Met Tomo (van tomorrow) wil Haselhoff één plek creëren voor...