Duurzaam botermerk The Flower Farm heeft onlangs de overstap gemaakt naar België en zint op expansie naar nieuwe markten. Dat vertelt medeoprichter Marcel van Wing aan RetailTrends.
Met The Flower Farm, een duurzamer alternatief voor margarines met palmolie, wil Van Wing zoveel mogelijk ontbossing tegengaan. Het merk heeft sinds de oprichting in 2019 bijna 18 miljoen producten verkocht en heeft 6 procent van het landelijk marktaandeel in handen.
Sinds vorig jaar zijn de kuipjes boter verkrijgbaar bij Delhaize in België. Van Wing: “We zijn bezig met een experiment in andere landen. Om concurrentieredenen kan ik daar nog niets over zeggen, want andere merken kijken mee.”
Het merk kan volgens de medeoprichter hard groeien doordat de oprichters zelf voldoende financiële middelen in het bedrijf hebben gebracht. Daardoor is er geen financiële druk van buitenaf. “Veel bedrijven stellen winst boven impact, maar onze KPI’s zijn niet financieel gedreven. Wanneer ben je tevreden: wanneer je genoeg geld hebt verdiend of wanneer je genoeg vierkante meter regenwoud hebt gered van ontbossing?”
In het maartnummer van het magazine vertelt Marcel van Wing hoe The Flower Farm het verschil maakt, van de Sahara tot in de schappen van de supermarkt. Het interview lees je hier.
Reacties 0