Tony's Chocolonely is 'duurzaamste merk'

Tony's Chocolonely is 'duurzaamste merk'

Tony's Chocolonely is door consumenten uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland. Dat blijkt uit de Sustainable Brand Index, die voor de zevende keer is gepresenteerd.

Vorig jaar verdrong De Vegetarische Slager het chocolademerk van de eerste plaats, nadat Tony's vier keer rij op had gewonnen. De Vegetarische Slager moet nu genoegen nemen met de tweede plaats. Valess staat op de derde plek.

Bij de supermarkten neemt Lidl de koppositie over van Albert Heijn. Bol.com wint in de categorie e-commerce. In drie retailcategorieën gaan de prijzen naar IKEA (living & sleeping), Kruidvat (drugstore) en Dille & Kamille (shops). La Place wint in de categorie cafés & take away.

De Sustainable Brand Index is naar eigen zeggen Europa's grootste merkenonderzoek naar duurzaamheid. Tussen december 2022 en februari 2023 zijn 12.000 Nederlanders van 16 tot 75 jaar ondervraagd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!