'Dirk goedkoopste supermarkt voor alledaagse producten'

'Dirk goedkoopste supermarkt voor alledaagse producten'

Dirk van den Broek is de goedkoopste supermarkt voor alledaagse producten. Dat blijkt uit een steekproef van het consumentenprogramma Kassa bij zes supermarktketens. Aldi kwam als duurste uit de bus.

Kassa vulde een boodschappenmandje met 27 alledaagse producten, zoals sinaasappels, thee, aardappelen en wasmiddel. Het programma koos naar eigen zeggen voor de goedkoopste variant. Bij Dirk was Kassa 56,46 euro kwijt, ruim 13,5 procent meer dan bij het vorige onderzoek in september. Desondanks was de keten daarmee 10 euro voordeliger dan Aldi, waar 66,46 euro moest worden afgerekend.

Jumbo was de op een na duurste met 65,36 euro, net achter Albert Heijn. Plus eindigde als derde. Lidl kwam als tweede uit de bus met 61,21 euro en was degene waar de prijzen het minste stegen: + 9 procent.

Jumbo kan zich niet vinden in de bevindingen van Kassa. Volgens het bedrijf uit Veghel koos het programma niet de goedkoopste producten. Lidl zegt dat Kassa ten onrechte een potje Calvé-pindakaas koos in plaats van eentje van het eigen merk. Aldi vindt de steekproef te klein en vindt het jammer dat de kwaliteit niet wordt meegenomen.

Reacties 7


Jan Janssen 27 mrt, 10:44

Waarom stopt Kassa (maar ook andere onderzoekers) eigenlijk niet met dit soort zinloze vergelijkingen? Ze roepen altijd discussie op, en dat is niet verwonderlijk, want er zijn nu eenmaal heel veel verschillende soorten consumenten die op heel verschillende zaken letten. Domweg het goedkoopste product selecteren is vragen om zo'n discussie, want dat zegt niets over kwaliteit, smaak, gebruiksgemak, prijs per hoeveelheid, service of wat het dan ook is waar een consument op let.


Han Van den Heuvel 27 mrt, 11:40

Ben het hierhelemaal mee eens


Janny Scheprs 27 mrt, 13:38

Fijn doorgaan Blijft graag op de hoogte


chris krijger 27 mrt, 15:58

kwaliteit van Aldi is niet beter of slechter als van Lidl of andere aanbieders


Freek Hilgerdenaar 10 apr, 10:13

Wat hebben de SM weinig feeling bij de consument! Ze maken hun prijsstellingen zo onduidelijk mogelijk. 2 halen 1 betalen of 60% korting ze verzinnen van alles.gewoon alles per stuk verkopen, kan iedereen meedoen ook de consument met de kleinere knip.


Hubertus Hilgers 20 apr, 12:36

Smaak kwaliteit en gebruiksgemak zijn ook belangrijk.


Iwan de Wijn 7 aug, 18:28

Is de goedkoopste supermarkt ook (in kwalitatief opzicht) de beste supermarkt. Goeie vraag, toch?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!