Winnaar/verliezer van de week: Decathlon en Heineken

Winnaar/verliezer van de week: Decathlon en Heineken

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Decathlon en Heineken.
 

Winnaar: Decathlon

'Solide prestaties in een onstabiele economische en geopolitieke context'. Zo typeert ceo Barbara Martin Coppola van Decathlon het jaar dat de sportwinkelketen achter de rug heeft. Simpeler gezegd: we hebben het goed gedaan. En gelijk heeft ze: de Franse retailer zag zowel de omzet als de winst stijgen. De omzet nam met 12 procent toe tot 15,4 miljard euro. De nettowinst kwam op 923 miljoen euro uit, 10 miljoen meer dan in 2021

Verliezer: Heineken

Je zou zeggen dat er bij Heineken, niet het kleinste drankbedrijf in de wereld, wel iemand is die de actuele wet- en regelgeving in de gaten houdt. Toch blijkt de biergigant nog blikjes zonder statiegeld op de markt te brengen, terwijl...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Decathlon en Heineken.
 

Winnaar: Decathlon

'Solide prestaties in een onstabiele economische en geopolitieke context'. Zo typeert ceo Barbara Martin Coppola van Decathlon het jaar dat de sportwinkelketen achter de rug heeft. Simpeler gezegd: we hebben het goed gedaan. En gelijk heeft ze: de Franse retailer zag zowel de omzet als de winst stijgen. De omzet nam met 12 procent toe tot 15,4 miljard euro. De nettowinst kwam op 923 miljoen euro uit, 10 miljoen meer dan in 2021

Verliezer: Heineken

Je zou zeggen dat er bij Heineken, niet het kleinste drankbedrijf in de wereld, wel iemand is die de actuele wet- en regelgeving in de gaten houdt. Toch blijkt de biergigant nog blikjes zonder statiegeld op de markt te brengen, terwijl dat sinds 1 april niet meer mag. Heineken dacht naar eigen zeggen dat er na 1 april nog een overgangsperiode zou gelden. Niet dus, en daarom legt de Inspectie Leefomgeving en Transport het concern nu een dwangsom op. Die bedraagt 15 cent per blikje, tot een maximum van 1 miljoen euro. Houdt Heineken zich dan niet aan de regels, dan kan de inspectie de dwangsom verhogen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!