RetailTrends april: hoe merken lovebrands worden

RetailTrends april: hoe merken lovebrands worden

Het aprilnummer van RetailTrends valt alweer bijna op de mat. Deze editie draait alles alles om lovebrands. Zo vertelde Nike’s ex-cmo over de sterkste marketinglessen aller tijden, interviewen we Josh Veldhuizen (Josh V) en worden de 100 sterkste retailmerken van Nederland gerankt. Een sneak preview.

 

Interview Josh Veldhuizen (Josh V)

“In het begin kwam er heel wat bluf bij kijken”

In 2011 was ze nog een ‘modemeisje met een missie’ op RTL; ruim tien jaar later is ze succesvol fashionondernemer, moeder en vlogster. Josh Veldhuizen neemt je in dit interview mee in haar reis. De ceo blikt terug en vooruit, over jeugdige naïviteit, het ‘gezicht’ zijn van een merk, twijfels, en tóch fysieke locaties voor een merk.

 

Cruciale marketinglessen uit een leven bij Nike

“Dit is geen tijdperk om het op safe te spelen”

Zeg Nike en de kans is groot dat je gelijk een videofragment voor je ziet dat je kippenvel bezorgde. Dat is mede te danken aan Greg Hoffman, die 27 jaar betrokken was bij de marketing van het sportmerk. “Elk merk moet verhalen maken die mensen het gevoel geven dat ze zelfs hun stoutste dromen kunnen waarmaken.” En dat kan ook als je tv’s of kroppen sla verkoopt.

 

De 100 sterkste retailmerken van Nederland

Het Retail Merkenonderzoek 2023

Wie mag zich in 2023 het sterkste merk van Nederland noemen? In het Retail Merkenonderzoek 2023 zijn er opnieuw veel wisselingen van de wacht. Staat bol.com (onverslagen sinds 2015) nog steeds aan kop? Welk retailmerk is volgens de consument het meest sympathiek, en hoe doen de supermarkten het?

 

Verder in de nieuwe RetailTrends: de retaillessen van John Kruijssen (Beter Bed), 50 jaar Aldi in Nederland, een profiel van Changemaker Mokumono, wat te doen als je influencer de concurrent wordt, de carrière van Tommy Hilfiger, een profiel van Changemaker The Flower Farm, waarom Loavies nog steeds in fastfashion gelooft, en meer.
 

Membership 

De nieuwste editie van RetailTrends verschijnt op vrijdag 21 april en is nu al digitaal te lezen. Ben jij ook member van RetailTrends? Je ontvangt dan zes keer per jaar het printmagazine van RetailTrends, plus:

  • Toegang tot de digitale editie van het magazine
  • 10 extra gebruikersaccounts voor je collega’s
  • Korting op alle RetailTrends-events
  • Onbeperkt toegang tot RetailTrends.nl
  • Iedere dag het laatste nieuws in je mailbox
  • Toegang tot het volledige archief
  • De mogelijkheid je persoonlijke nieuwspagina samen te stellen

Nog geen member? Klik hier voor meer informatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!