Consumentenbond: ‘Nog steeds fouten op kassabonnen Albert Heijn, Jumbo en Plus’

Consumentenbond: ‘Nog steeds fouten op kassabonnen Albert Heijn, Jumbo en Plus’

Er staan nog steeds fouten op de kassabonnen van Albert Heijn, Jumbo en Plus, blijkt uit nieuw onderzoek van de Consumentenbond. Een op de zes gekochte aanbiedingen blijkt aan de kassa niet te kloppen. De bond stelt de supermarktketens aansprakelijk voor schade aan de consument.

Per supermarktketen controleerde de Consumentenbond 240 willekeurige aanbiedingen, verspreid over 8 filialen in verschillende steden. Bij Jumbo kwam maar liefst 20 procent van de prijzen op de schappen kwamen niet overeen met de prijs op de bon. Bij Plus was dat 15 procent en bij Albert Heijn 13 procent. Het gaat bijvoorbeeld fout bij aanbiedingen uit koelingen, producten uit kartonnen actiedisplays en aanbiedingen op de groenteafdelingen.

De Consumentenbond sommeert de supermarkten hiermee te stoppen en dit probleem voor 30 juni op te lossen. Ook stellen ze de winkels aansprakelijk voor de schade van consumenten door de hogere prijzen. 

Vorig jaar bleek, voor het derde jaar op rij, dat er veel misgaat tussen de prijs op het schap en de prijs bij de kassa’s. De supermarkten beloofden beterschap.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!