Onlinesuper Picnic mag voorlopig producten uit Duitsland verkopen aan Nederlandse klanten. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit geeft de onlinesupermarkt de tijd om met Nederlandstalige etiketten te komen.
Sinds begin dit jaar verkoopt de onlinesupermarkt goedkopere alternatieve producten vanuit Duitsland. Het gaat bijvoorbeeld om voedingsproducten zoals potjes appelmoes van Hak en Nutella-chocoladepasta, maar ook om deodorant van Nivea.
Volgens de NVWA schrijft de wet voor dat een Nederlands etiket moet staan op de producten die in de (online) schappen liggen. “Logistiek gezien zitten daar haken en ogen aan”, aldus een woordvoerder tegenover RetailTrends. “We zijn in gesprek geweest met Picnic en hebben hen de tijd gegeven om de etiketten aan te passen.”
Picnic geeft aan dat er met de producten zelf niets mis is, en dat de producten in heel Europa mogen worden verkocht. “Mits dus in Nederland met een Nederlandstalig etiket. Volgens de autoriteit is Picnic achter de schermen bezig de etiketten aan te passen. “We blijven in de gaten houden of Picnic dit wel gaat doen."
Leonard Van Liere 29 mei, 00:26
R Joris 26 mei, 17:56
Arie Feenstra 25 mei, 13:56