Amsterdams vismerk Fish Tales op zoek naar 1 miljoen voor groei in VS

Amsterdams vismerk Fish Tales op zoek naar 1 miljoen voor groei in VS

Het Amsterdamse vismerk Fish Tales hoopt met de uitgifte van nieuwe aandelen 1 miljoen euro op te halen. Het geld is bedoeld voor groeiplannen in de Verenigde Staten.

Bij onder meer de Amerikaanse ketens Whole Foods Market, The Fresh Market en Stop & Shop ligt het in 2014 opgerichte merk al sinds 2020 in de schappen. Vanaf het najaar komt daar Walmart bij. Twaalf producten van Sea Tales, de naam die in de VS wordt gebruikt, zijn dan in 500 winkels van de supermarktgigant verkrijgbaar. Het is de bedoeling dat onder meer Costco en Kroger volgen.

Om de plannen te kunnen realiseren, hebben de oprichters Bart van Olphen en Harm Jan van Dijk een nieuwe financieringsronde opgezet. Iedereen kan vanaf 250 euro mede-eigenaar worden. Sinds de eerste financieringsronde in 2021 heeft Fish Tales inmiddels ruim 800 aandeelhouders.

Fish Tales, dat in Nederland bij onder meer Albert Heijn, Plus en Picnic is te vinden, had vorig jaar een omzet van 15 miljoen euro. Het is de ambitie om door te groeien naar 100 miljoen in 2027.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!