PostNL loopt nog steeds over in het werk. Het postbedrijf heeft zo veel pakketten te bezorgen, dat klanten soms wel een week moeten wachten op hun pakket. Met een klachtenregen tot gevolg.
Begin deze maand werd het postbedrijf verrast door een gigantische hoeveelheid onlinebestellingen. Daardoor kampte het met vertragingen bij het bezorgen en retourneren van pakketten. Normaliter is het al een drukke periode als het vakantiegeld wordt gestort, maar het aantal bestellingen bleek meer te zijn dan verwacht.
De vertragingen houden nog steeds aan en dat zorgt voor veel klachten bij de klantenservice van PostNL en op websites als Trustpilot. Sinds mei zijn daar een ruim 800 klachten geplaatst van klanten die langer moeten wachten op hun pakket dan normaal.
PostNL zegt te kampen met ‘extreme drukte’. Mensen geven hun vakantiegeld vooral uit aan barbecues, zwembadjes en complete tuinsets. Daarvan passen er niet zoveel in een bestelbus, aldus een woordvoerder van het postbedrijf tegen AD. “Dat maakt het voor ons uitdagend om de achterstand weg te werken.”
Om de drukte tegen te gaan, zette PostNL extra vrachtwagens in en wordt er ’s nachts extra doorgewerkt. Vooralsnog is de achterstand hiermee niet ingelopen.
Garcia Markus 20 jun, 00:03
Ria Theunissen 19 jun, 22:31
John Tofist 19 jun, 21:49
Hetty Kraakman 19 jun, 21:34
Hénk Rutten 19 jun, 18:39
Sonja Bosman 19 jun, 18:15
Suzanna De Jong 19 jun, 17:43
Henk Bakker 19 jun, 16:46
J Gall 19 jun, 16:41
Frits Vries 19 jun, 13:54