Bezorgchaos bij PostNL houdt aan

Bezorgchaos bij PostNL houdt aan

PostNL loopt nog steeds over in het werk. Het postbedrijf heeft zo veel pakketten te bezorgen, dat klanten soms wel een week moeten wachten op hun pakket. Met een klachtenregen tot gevolg.

Begin deze maand werd het postbedrijf verrast door een gigantische hoeveelheid onlinebestellingen. Daardoor kampte het met vertragingen bij het bezorgen en retourneren van pakketten. Normaliter is het al een drukke periode als het vakantiegeld wordt gestort, maar het aantal bestellingen bleek meer te zijn dan verwacht.

De vertragingen houden nog steeds aan en dat zorgt voor veel klachten bij de klantenservice van PostNL en op websites als Trustpilot. Sinds mei zijn daar een ruim 800 klachten geplaatst van klanten die langer moeten wachten op hun pakket dan normaal.

PostNL zegt te kampen met ‘extreme drukte’. Mensen geven hun vakantiegeld vooral uit aan barbecues, zwembadjes en complete tuinsets. Daarvan passen er niet zoveel in een bestelbus, aldus een woordvoerder van het postbedrijf tegen AD. “Dat maakt het voor ons uitdagend om de achterstand weg te werken.”

Om de drukte tegen te gaan, zette PostNL extra vrachtwagens in en wordt er ’s nachts extra doorgewerkt. Vooralsnog is de achterstand hiermee niet ingelopen.  

Reacties 10


Frits Vries 19 jun, 11:54

Monopoly van post.nl moet maar eens afgelopen zijn,
Wat een bestuurders toch


J Gall 19 jun, 14:41

Het is geen week, maar meer richting 2 weken inmiddels.
Wat PostNL ook doet is het pakket niet in het proces opnemen waardoor het lijkt alsof het niet verstuurd is.


Henk Bakker 19 jun, 14:46

Sandd had een concurrent kunnen worden, die overname had nooit mogen gebeuren. Bovendien kwam Sandd met een voordelige kerstzegel waardoor mensen hun sociale contacten op een voordelige manier konden onderhouden. Ook dat is weg.


Suzanna De Jong 19 jun, 15:43

Zelfs de poststukken die in je app staan worden niet meer bezorgd,laatst 2 armbanden besteld en betaald post.nl.bezorgd het niet.Bedrijf was zo netjes om ze nogbeen keer op te sturen en de kosten voor hun rekening te nemen deze werd ook niet bezorgd.


Sonja Bosman 19 jun, 16:15

Bij post gewerkt.
Was een van de oude garde.
Daar was respect en service hoog.
Er mocht geen brief of pakje blijven liggen.
Nu schaam ik me.
Hoe het nu gaat .
Komt niet door de werkende mensen daar.
Maar de andere manier van werken is bedacht door boven op kantoor.
Die geen praktijk ervaring hebben laat staan Hoe men weet hoe het gaat op de werkvloer .


Hénk Rutten 19 jun, 16:39

Sonia je volkomen gelijk. Ik ervaar het zelfde Alle nieuwe werkwijze worden er door geramd. Alleen voor de winst en aandeelhouders.


Hetty Kraakman 19 jun, 19:34

Ik ben het helemaal met Sonja eens.
Wat wij niet in onze tassen hebben, kunnen we ook niet bezorgen.
Daar kunnen wij niets aan doen, als klanten ernaar vragen.


John Tofist 19 jun, 19:49

Te veel pakketten? Nee, echt niet. PostNL moet de subco bezorgers eens normaal betalen. Het eigen personeel kan wel normaal betaald worden, dus…..
Als dit gebeurd komen er vanzelf weer meer bezorgers. Nu word er met minimaal 2 maten gemeten voor dezelfde pakketten en route’s.
Ieder ander zou het oplichting noemen!


Ria Theunissen 19 jun, 20:31

Post bezorging hier is waardeloos vakbladen nooit op tijdria


Garcia Markus 19 jun, 22:03

Wat vergeten wordt is dat Bol.Com en andere grote partijen met aanzienlijke kortingen pakketten mogen versturen. Laat eerst Bol.Com de volle mep betalen, want 1 ding is duidelijk, de postbodes worden zwaar onderbetaald. Maar Post NL is dan bang dat Bol.Com weg loopt. Doen ze dat toch lekker, laat eerst hun eens eerlijk betalen voor het versturen. Dan wordt het vanzelf rustig.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!