Dit is de vernieuwde club van Lynk & Co 

Dit is de vernieuwde club van Lynk & Co 

Een kleine twee jaar na de opening van de club in München vond automerk Lynk & Co het wel weer eens tijd voor een make-over. De industriële look & feel van de locatie in de Duitse stad is nu kleurrijker en warmer. 


Wat niet is veranderd: de winkel is nog steeds geen showroom voor blinkende auto’s maar vooral een ontmoetingsplek. Wie dat wil, kan meer te weten komen over de auto of een proefrit maken, maar er is ook ruimte om te werken, koffie te drinken, events bij te wonen of producten te kopen van duurzame merken. 

Tekst gaat verder onder het beeld

Lynk & Co beschikt inmiddels...

Een kleine twee jaar na de opening van de club in München vond automerk Lynk & Co het wel weer eens tijd voor een make-over. De industriële look & feel van de locatie in de Duitse stad is nu kleurrijker en warmer. 


Wat niet is veranderd: de winkel is nog steeds geen showroom voor blinkende auto’s maar vooral een ontmoetingsplek. Wie dat wil, kan meer te weten komen over de auto of een proefrit maken, maar er is ook ruimte om te werken, koffie te drinken, events bij te wonen of producten te kopen van duurzame merken. 

Tekst gaat verder onder het beeld

Lynk & Co beschikt inmiddels over tien clubs in zeven Europese landen, waaronder in Nederland, Zweden, Italië en Spanje. Voor dit jaar staan nieuwe clubs in Frankrijk, Spanje en Duitsland op de planning. 

Het idee voor Lynk & Co ontstond toen oprichter Alain Visser zijn ‘zeer milieubewuste en verantwoordelijke’ zoons vroeg of ze trots waren op wat hun vader had bereikt. Visser werkte op dat moment drie decennia in de automotivebranche en was vicepresident marketing, sales en customerservice bij Volvo Cars. “Maar je verkoopt auto’s”, zeiden ze beschuldigend. 

Tekst gaat verder onder het beeld

Visser besluit dat het roer om moet en dat hij de industrie van binnenuit wil verduurzamen. De oplossing zit ‘m wat hem betreft in toegang tot mobiliteit, niet in het bezit van een auto. Lynk & Co biedt daarom drie mogelijkheden. Natuurlijk kun je de 01 kopen, maar Visser heeft liever dat je een membership afsluit. Voor een abonnement van 550 euro per maand heb je de auto tot je beschikking. De derde optie is het free membership. Daarbij huur je een auto van iemand die een 01 bezit. 

Het aantal members groeide volgens het merk in 2022 met 200 procent, van 60.000 naar meer dan 170.000. In Nederland heeft Lynk & Co nu ruim 47.000 members.  

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!