Lifestyle- en mediaplatform Highsnobiety, dat vorig jaar is overgenomen door Zalando, schrapt 24 banen op het hoofdkantoor. Dat houdt zo'n tien procent van het totale personeelsbestand in.
Ook het Duitse platform heeft last van ongunstige economische omstandigheden, meldt Business of Fashion. Hierom worden er kostenbesparingen doorgevoerd, in de vorm van een kleiner personeelsbestand.
Het Duitse Highsnobiety is in 2005 opgezet als modeblog en uitgegroeid tot volledige mediatak. Vorig jaar zomer nam Zalando een meerderheidsbelang in Highsnobiety. Het bedrijf zou volledig zelfstandig blijven, met een ongewijzigde managementstructuur.
Onder de vleugels van Zalando zou Highsnobiety zich dit jaar voor het eerst richten op fysieke retail, met een winkel in Berlijn. Als direct gevolg van de kostenbesparingen is de opening hiervan uitgesteld tot eind 2023.
Highsnobiety is niet de enige tak die inkrimpt: eerder dit jaar kondigde Zalando aan dat er honderden banen werden geschrapt. Ook het assortiment werd verkleind: vooral kleinere merken worden van het platform geweerd. Wel wist het modeplatform in het eerste kwartaal zijn verlies terug te dringen.
Reacties 0