Levi's ziet winst verdampen 

Levi's ziet winst verdampen 

Levi Strauss & Co., het moederbedrijf van Levi’s, heeft in het tweede kwartaal dit jaar zijn winst zien verdwijnen. Van de 49,7 miljoen dollar aan winst vorig jaar was dit kwartaal niets meer over: het kledingmerk maakte 1,6 miljoen dollar verlies.  

In het tweede kwartaal zag het modemerk zijn verkopen vooral dalen in de Verenigde Staten: in het thuisland maakte Levi’s 22 procent minder omzet dan een jaar geleden. In Europa was die daling een stuk minder groot: hier kromp de omzet met 2 procent. Het is voor Levi Strauss & Co. de grootste daling sinds het eerste kwartaal van 2021.

Een groot deel van de inkomsten heeft Levi’s te danken aan d2c-verkoop: hier steeg de omzet met 13 procent, terwijl de wholesale kromp met 22 procent. In een poging om die verkopen weer te laten stijgen, kondigt ceo Chip Bergh diverse prijsverlagingen aan voor wholesalepartners zoals Macy's en Nordstrom. Zo hoopt het kledingmerk ook prijsgevoeligere consumenten aan te spreken. "De consument met een gemiddeld inkomen moet een aantal moeilijke keuzes maken", aldus de ceo tegenover persbureau Reuters.

In 2022 boekte het modemerk nog een omzet van omgerekend 5,68 miljard euro. De winst bleef in dit jaar stabiel op 550 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!