Winnaar/verliezer van de week: Mango en VanMoof

Winnaar/verliezer van de week: Mango en VanMoof

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Mango en VanMoof.


Winnaar: Mango

Modeketen Mango boekte het afgelopen jaar een flinke omzetgroei van 20 procent. Daarmee zit de Spaanse retailer weer boven pre-coronaniveau. Dat biedt ook weer ruimte voor groei in het aantal winkels. Sinds december vorig jaar opende Mango wereldwijd zo'n veertig winkels, waarmee het totale aantal locaties op 2615 uitkomt. In Nederland moeten er dit jaar 7 vestigingen bij komen, wat het totaal in ons land op 38 brengt. Het gaat voornamelijk om steden waar Mango nu nog niet actief is, waaronder Groningen en Nijmegen.


Verliezer: VanMoof

Na de afgelopen jaren al zware verliezen te hebben geleden verkeert fietsenmerk VanMoof nu op de rand van een faillissement....

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Mango en VanMoof.


Winnaar: Mango

Modeketen Mango boekte het afgelopen jaar een flinke omzetgroei van 20 procent. Daarmee zit de Spaanse retailer weer boven pre-coronaniveau. Dat biedt ook weer ruimte voor groei in het aantal winkels. Sinds december vorig jaar opende Mango wereldwijd zo'n veertig winkels, waarmee het totale aantal locaties op 2615 uitkomt. In Nederland moeten er dit jaar 7 vestigingen bij komen, wat het totaal in ons land op 38 brengt. Het gaat voornamelijk om steden waar Mango nu nog niet actief is, waaronder Groningen en Nijmegen.


Verliezer: VanMoof

Na de afgelopen jaren al zware verliezen te hebben geleden verkeert fietsenmerk VanMoof nu op de rand van een faillissement. Toen het niet lukte om nieuw kapitaal bij elkaar te krijgen vroeg het bedrijf uitstel van betaling aan. Met name de onbetrouwbaarheid van de VanMoof-fietsen bleek voor investeerders reden om niet in te stappen. Alle winkels wereldwijd zijn gesloten. Of er toekomst is voor VanMoof en hoe die eruitziet is nog onduidelijk.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!