Albert Heijn: 'Biologisch wordt vaker online gekocht'

Albert Heijn: 'Biologisch wordt vaker online gekocht'

Albert Heijn ziet een toename in de verkoop van biologische producten. Opvallend is dat klanten volgens de supermarktketen online vaker (+50 procent) biologische producten kopen dan in de supermarkt. 

Volgens de supermarktketen kopen vooral Premium members meer biologische producten. Van deze 800.000 leden schaft een kwart vaker producten met een bio-label aan dan voordat ze abonnee werden. 

"We zien dat onze klanten in de loop der jaren steeds meer biologische producten kopen en daar zijn we blij mee," aldus merchandising-directeur Constantijn Ninck Blok. De supermarktketen stelt jaarlijks het biologische assortiment uit te breiden. Zo zijn er dit jaar 75 producten bij gekomen in het bio-schap. 

Uit onderzoek van GfK bleek eerder dit jaar dat Nederlandse consumenten meer en vaker biologische producten kopen. In combinatie met de hoge inflatie zorgde dit er in 2022 voor dat de omzet in biologisch voedsel met 25 procent steeg naar 1,4 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!