Opticienketen Pearle waarschuwt in een advertentie voor branchevreemde concurrenten. Volgens de advertentie riskeren consumenten blindheid als ze niet de juiste contactlenzen kopen. “Het dragen van verkeerde lenzen heeft grotere gevolgen dan u denkt”, staat in braille in de advertentie.
Senior brand manager Matthieu Couvreur ontkent dat Pearle angst wil zaaien met de actie. “We willen juist aangeven hoe belangrijk de kwaliteit van oogmeting, lensen en regelmatige controle is.” Daarmee opent het de aanval op branchevreemde concurrenten als Kruidvat en Hema, waar weinig of geen service wordt verleend bij de lensverkoop.
Directeur Rob van der Leeuw, van webaanbieder Mylenses.nl, voelt zich niet aangesproken: “Pearle noemt verkoop via internet of de post niet expliciet. Terecht, aangezien de producten die wij verkopen, dezelfde zijn als die een gewone opticien aanbiedt. Bovendien geven we hygiënetips, de mogelijkheid voor een oogcontrole en hebben we een eigen infodesk. Dat zijn zaken die bij veel reguliere optiekbedrijven nog niet zo uitgebreid worden toegepast.”
Pearle waarschuwt voor concurrenten
Gepubliceerd op 21 april 2006 om 00:00
Reacties 0