De Bijenkorf en Wear gestopt met schoonmaakservice voor sneakers

De Bijenkorf en Wear gestopt met schoonmaakservice voor sneakers

De Bijenkorf en sneakerstartup Wear zijn gestopt met de schoonmaakservice voor sneakers, waar members van het warenhuis sinds februari dit jaar gebruik van konden maken. Dat meldt Wear op LinkedIn

Met een samenwerking met startup Wear konden Bijenkorf-members via een online tool sneakers aanmelden voor een servicebeurt. Het team achter de startup verzamelde de sneakers op locaties van de Bijenkorf, waarna de schoenen werden voorzien van een opfrisbeurt. Daarna werden ze teruggestuurd naar de klant. Met de service hoopten beide bedrijven de levensduur van schoenen te verlengen. 

De samenwerking, die tot april duurde, krijgt geen vervolg. Op LinkedIn meldt Wear te zijn gestopt met het aanbieden van de schoonmaakservice, omdat het niet schaalbaar zou zijn. "We hebben tot mei dit jaar duizenden sneakers schoongemaakt. We zijn daarin succesvol geweest, maar hebben ook gezien dat het proces arbeidsintensief is, en erg lastig om goed over te dragen naar het team." Hierom is de service beëindigd en focust Wear zich alleen nog op de verkoop van 'pre-loved' sneakers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!