Winnaar/verliezer van de week: HEMA en Getir

Winnaar/verliezer van de week: HEMA en Getir

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: HEMA en Getir.

Winnaar: HEMA

HEMA heeft Albert Heijn van de troon gestoten als sterkste sponsormerk in de cultuur-, sport- en evenementensector. Dat blijkt uit het jaarlijkse Sponsor Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Van de vijftig grootste sponsors heeft HEMA de meeste merkkracht in huis, stelt Beerda in zijn onderzoek. Albert Heijn, de nummer één van vorig jaar, staat nu op de tweede plaats en Jumbo is derde. "Ondanks alle aandacht die Team Jumbo-Visma afgelopen winter met de schaatsploegen behaalde en met de wielerploeg tijdens de Tour de France is sponsor HEMA veel bekender bij de Nederlandse bevolking", aldus Beerda. 

Verliezer: Getir

Het was geen fijne week voor flitsbezorger Getir. Op dinsdag meldde het bedrijf internationaal

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: HEMA en Getir.

Winnaar: HEMA

HEMA heeft Albert Heijn van de troon gestoten als sterkste sponsormerk in de cultuur-, sport- en evenementensector. Dat blijkt uit het jaarlijkse Sponsor Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Van de vijftig grootste sponsors heeft HEMA de meeste merkkracht in huis, stelt Beerda in zijn onderzoek. Albert Heijn, de nummer één van vorig jaar, staat nu op de tweede plaats en Jumbo is derde. "Ondanks alle aandacht die Team Jumbo-Visma afgelopen winter met de schaatsploegen behaalde en met de wielerploeg tijdens de Tour de France is sponsor HEMA veel bekender bij de Nederlandse bevolking", aldus Beerda. 

Verliezer: Getir

Het was geen fijne week voor flitsbezorger Getir. Op dinsdag meldde het bedrijf internationaal 2.500 banen te schrappen, zo'n 10 procent van het totale personeelsbestand. Twee dagen later werd bekend dat de flitsbezorger uit zes van de vijftien Nederlandse steden vertrekt. Getir stopt in Breda, Delft, Eindhoven, Groningen, Leiden en Tilburg. In deze steden zou te weinig besteld worden. Daarnaast sluit het bedrijf vijf magazijnen in Amsterdam. Dit naar eigen zeggen om de ‘voortdurende discussie’ met de gemeente Amsterdam over bestemmingsplannen van distributiecentra achter zich te laten. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!