Modeplatform Klingel trekt de stekker eruit

Modeplatform Klingel trekt de stekker eruit

Het Duitse modeplatform Klingel stopt zijn activiteiten begin volgend jaar. De Klingel Group onderzocht 'talloze maatregelen', maar vond geen investeerder die de bedrijvengroep wil voortzetten. 

Klingel gaat nog door tot eind januari 2024. De groep lijdt al tijden verlies. Kostenbesparingen mochten niet baten. Sinds mei 2023 zit het bedrijf in een insolventieprocedure onder zelfbestuur. Klingen zegt een omzetdalingen met dubbele cijfers te zien. “Daarnaast heeft de conversie van de IT-systemen een flinke impact gehad op de bedrijfsvoering en impact gehad op de omzet en winst in de eerste maanden van 2023.”

Omdat er geen investeerder werd gevonden, bleef een permanente oplossing uit. “Gezien de lastige sector- en bedrijfssituatie is geen enkele geïnteresseerde bereid om in de bedrijvengroep als geheel te investeren en dit voort te zetten op basis van de uitgewerkte herstructueringsconcepten”, aldus de verklaring. 

Inmiddels zouden enkele geïnteresseerde partijen zich gemeld hebben die de individuele merken en webshops van Klingel willen voortzetten. Ook worden er gesprekken gevoerd met investeerders over het verwerven van de merkrechten, webwinkels, klantenlijsten en overige activa. 

Sven Axel Groos, ceo bij Klingel en Sven Christian Andrä, cdo, hebben inmiddels het bedrijf verlaten. Het bedrijf wordt nu geleid door cro Marcus Katholing en Hendrik Schmidt, cfo. 

Klingel werd in 1920 opgericht in Duitsland. Het bedrijf verkocht destijds stoffen die met een postkoets naar klanten werden gebracht. In totaal heeft het modebedrijf webshops in elf landen, waaronder Nederland, België, Zweden, Zwitserland, Tsjechië en Frankrijk. In 2022 belandde Klingel op plek 91 van het Retail Merkenonderzoek. 

Reacties 7


6 okt, 12:19

Spijtig ,was jaren klant en zeer tevreden over de kwaliteit …


17 jul, 01:35

Heel spijtig ik was een goede klant en er veel besteld was prima.


28 jun, 23:38

dat vind ik spijtig ik was zeer tevreden van klingel


Willy Dhont 24 feb, 12:19

Jammer altijd goede service


rieksker vogel 19 feb, 22:35

Oh maar dit is erg jammer ,kon altijd goed slagen met grote maten en ook voor mij man


Iris Kurstjens-Melger 26 jan, 12:23

Wie neem hem over?


A Gelten 16 jan, 18:29

Jammer.Ik vond het leuk en kocht al vele jaren bij hen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!