Neem een bizon, een oogbol en brillen en je hebt de nieuwste winkel van Gentle Monster. Het Koreaanse optiekmerk heeft een winkel geopend in Bangkok en zet daarmee voet op Thaise bodem.
Zoals we intussen gewend zijn van Gentle Monster speelt het merk zich ook met deze winkel in de kijker. Het storedesign is ontwikkeld door het eigen designteam uit Seoul. De vestiging beslaat zo’n 340 vierkante meter en bevindt zich in het luxueuze winkelcentrum EmQuartier. Het is daarmee de grootste locatie in Zuidoost-Azië voor het merk.
Tekst gaat verder onder het beeld
Het winkelnetwerk van Gentle Monster bestaat uit 75 winkels, in onder andere Shanghai, New York, Londen en Los Angeles. Voor de expansie naar Thailand sloot Gentle Monster een joint venture met de lokale partij PP Glam Co. Het merk heeft 55 procent van...
Neem een bizon, een oogbol en brillen en je hebt de nieuwste winkel van Gentle Monster. Het Koreaanse optiekmerk heeft een winkel geopend in Bangkok en zet daarmee voet op Thaise bodem.
Zoals we intussen gewend zijn van Gentle Monster speelt het merk zich ook met deze winkel in de kijker. Het storedesign is ontwikkeld door het eigen designteam uit Seoul. De vestiging beslaat zo’n 340 vierkante meter en bevindt zich in het luxueuze winkelcentrum EmQuartier. Het is daarmee de grootste locatie in Zuidoost-Azië voor het merk.
Tekst gaat verder onder het beeld
Het winkelnetwerk van Gentle Monster bestaat uit 75 winkels, in onder andere Shanghai, New York, Londen en Los Angeles. Voor de expansie naar Thailand sloot Gentle Monster een joint venture met de lokale partij PP Glam Co. Het merk heeft 55 procent van de aandelen in handen, terwijl de handels- en distributieorganisatie 45 procent in eigendom heeft.
Tekst gaat verder onder het beeld
De joint venture investeerde omgerekend zo’n 40 miljoen euro om de winkel te openen, zo laat managing director Salin Suyarnsettakorn van PP Glam Co aan Bangkok Post weten.
De partijen verwachten veel van de samenwerking. De verkopen in Thailand moeten dit jaar goed zijn voor ongeveer 150 miljoen euro. Suyarnsettakorn toont zich optimistisch: “De winkel is 10 dagen na de opening qua omzet al de meest succesvolle Gentle Monster-winkel wereldwijd.”