‘Wehkamp ziet omzet dalen, maar winst stijgen door retourkosten’

‘Wehkamp ziet omzet dalen, maar winst stijgen door retourkosten’

Wehkamp ziet de omzet van het bedrijf dalen sinds het retourkosten heeft ingevoerd. Met het oog op de winstcijfers is het juist een goede stap, zegt marketingdirecteur Heleen Janssen van Wehkamp tegen nu.nl.

De kosten van het uitpakken en controleren van de retourartikelen worden daarbovenop nog eens bespaard. Ze houdt overigens wel een slag om de arm, omdat de echte cijfers pas in het jaarrapport worden gepubliceerd.

Wehkamp voerde in april van dit jaar, als eerste in Nederland, retourkosten in. De etailer rekent een bedrag van 50 cent per product dat niet wordt gekocht door de consument. Het resultaat is dat er nu 45.000 in plaats van 50.000 pakketten per dag terugkomen, een vermindering van 10 procent.

Na het invoeren van retourkosten bij Wehkamp volgden meer grote retailers dit voorbeeld. Sinds vorige maand betaalt de klant bij H&M 99 cent per retour gezonden artikel.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!