Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Kruidvat en Zalando.
Winnaar
Kruidvat werd donderdagavond uitgeroepen tot ABN Amro Retailer of the Year 2023. De drogisterijketen werd daarmee de opvolger van Zeeman. De afgelopen maanden beoordeelden 162.000 consumenten hun favoriete retailers. Daar kwam Kruidvat dus als beste naar voren. Kruidvat lanceerde eerder deze week overigens ook een online marktplaats, waarbij babyproducten van derde partijen worden aangeboden.
Verliezer
Zalando boekte in het derde kwartaal 3,2 procent minder omzet dan in dezelfde periode vorig jaar. Daardoor kwam de totale omzet uit op 2,27 miljard euro. Het...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Kruidvat en Zalando.
Winnaar
Kruidvat werd donderdagavond uitgeroepen tot ABN Amro Retailer of the Year 2023. De drogisterijketen werd daarmee de opvolger van Zeeman. De afgelopen maanden beoordeelden 162.000 consumenten hun favoriete retailers. Daar kwam Kruidvat dus als beste naar voren. Kruidvat lanceerde eerder deze week overigens ook een online marktplaats, waarbij babyproducten van derde partijen worden aangeboden.
Verliezer
Zalando boekte in het derde kwartaal 3,2 procent minder omzet dan in dezelfde periode vorig jaar. Daardoor kwam de totale omzet uit op 2,27 miljard euro. Het bedrijf zag ook de orders met 7,3 procent teruglopen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De e-commercespeler stelde zelf dat dit kwam doordat de zomer lang aanhield waardoor mensen minder kleding kochten. Ook het aantal actieve klanten liep iets terug, van 50,2 miljoen vorig jaar in het derde kwartaal naar 50,1 miljoen in dit kwartaal. Positief puntje voor Zalando was dat de verwachte bedrijfswinst (ebit) van 300 tot 350 miljoen over het hele boekjaar niet veranderde.