Winnaar/verliezer van de week: Kruidvat en Zalando

Winnaar/verliezer van de week: Kruidvat en Zalando

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Kruidvat en Zalando.

Winnaar

Kruidvat werd donderdagavond uitgeroepen tot ABN Amro Retailer of the Year 2023. De drogisterijketen werd daarmee de opvolger van Zeeman. De afgelopen maanden beoordeelden 162.000 consumenten hun favoriete retailers. Daar kwam Kruidvat dus als beste naar voren. Kruidvat lanceerde eerder deze week overigens ook een online marktplaats, waarbij babyproducten van derde partijen worden aangeboden.

 

Verliezer

Zalando boekte in het derde kwartaal 3,2 procent minder omzet dan in dezelfde periode vorig jaar. Daardoor kwam de totale omzet uit op 2,27 miljard euro. Het...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Kruidvat en Zalando.

Winnaar

Kruidvat werd donderdagavond uitgeroepen tot ABN Amro Retailer of the Year 2023. De drogisterijketen werd daarmee de opvolger van Zeeman. De afgelopen maanden beoordeelden 162.000 consumenten hun favoriete retailers. Daar kwam Kruidvat dus als beste naar voren. Kruidvat lanceerde eerder deze week overigens ook een online marktplaats, waarbij babyproducten van derde partijen worden aangeboden.

 

Verliezer

Zalando boekte in het derde kwartaal 3,2 procent minder omzet dan in dezelfde periode vorig jaar. Daardoor kwam de totale omzet uit op 2,27 miljard euro. Het bedrijf zag ook de orders met 7,3 procent teruglopen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De e-commercespeler stelde zelf dat dit kwam doordat de zomer lang aanhield waardoor mensen minder kleding kochten. Ook het aantal actieve klanten liep iets terug, van 50,2 miljoen vorig jaar in het derde kwartaal naar 50,1 miljoen in dit kwartaal. Positief puntje voor Zalando was dat de verwachte bedrijfswinst (ebit) van 300 tot 350 miljoen over het hele boekjaar niet veranderde.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!