Supermarktformule Bingo opent na maanden uitstel eerste winkel

Supermarktformule Bingo opent na maanden uitstel eerste winkel

Nu de winkel in Apeldoorn een feit is, ziet de supermarktformule direct ruimte voor 5 extra locaties in Nederland. 

De nieuwe supermarktformule Bingo heeft zijn deuren van de eerste vestiging in Apeldoorn geopend: 9 maanden later dan gepland. Het bedrijf is een crowdfunding gestart om 5 extra locaties bij te bouwen. 

Dat meldt directeur Yusuf Demirelli LinkedIn. Eigenlijk zou de supermarkt openen in februari dit jaar. Het ging volgens Demirelli mis bij de samenwerking met supermarktketen Iceland International uit het Verenigd Koninkrijk. Producten zouden geleverd worden per vrachtwagen naar Nederland, maar deze bleven weken steken door allerlei problemen bij de Franse grens.  

Half april werd er ingezet op ‘na de zomer’, om zo de tijd te nemen om producten zelf te produceren. Nu is, 9 maanden na de aankondiging, de opening dan toch een feit.

Het bedrijf gaat verder in aangepaste vorm. De nieuwe supermarktformule omschrijft zichzelf als een soort discountformule waar vooral portieverpakkingen van levensmiddelen en non-food worden verkocht. Het idee erachter is dat de consument minder grote verpakkingen koopt, waardoor deze minder hoeft uit te geven. Ook zou het, naar eigen zeggen, verspilling tegengaan.

Nu de opening is gerealiseerd, kijkt het bedrijf gelijk vooruit. Op de website van de supermarkt staat dat de supermarkt 5 vestigingen willen openen in 5 verschillende steden. Het bedrijf vraagt via een crowdfunding geld om deze uitbreiding te financieren.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!