Winnaar/verliezer van de week: Crisp en Bristol

Winnaar/verliezer van de week: Crisp en Bristol

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Crisp en Bristol.

Winnaar: Crisp

Crisp heeft 35 miljoen euro groeigeld opgehaald. De online supermarkt wil daarmee verder verduurzamen en groeien in de bestaande markten. De oud-RetailRookie hoopt volgend jaar winstgevend te zijn. In de financieringsronde stapten zowel bestaande als nieuwe investeerders in. 40 procent van het groeigeld kwam van nieuwe investeerders. Vorig jaar haalde het bedrijf nog 75 miljoen euro op. Ook meldde het bedrijf dat de omzetgroei 30 procent was over de afgelopen 12 maanden.

Verliezer: Bristol

Meerdere filialen van Bristol zijn vaker en langer dicht dan gebruikelijk. De reden is een flink personeelstekort, zo zei ceo Elise Vanaudenhove tegen RTL Nieuws. Het ontbreekt Bristol aan filiaalmanagers, die...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Crisp en Bristol.

Winnaar: Crisp

Crisp heeft 35 miljoen euro groeigeld opgehaald. De online supermarkt wil daarmee verder verduurzamen en groeien in de bestaande markten. De oud-RetailRookie hoopt volgend jaar winstgevend te zijn. In de financieringsronde stapten zowel bestaande als nieuwe investeerders in. 40 procent van het groeigeld kwam van nieuwe investeerders. Vorig jaar haalde het bedrijf nog 75 miljoen euro op. Ook meldde het bedrijf dat de omzetgroei 30 procent was over de afgelopen 12 maanden.

Verliezer: Bristol

Meerdere filialen van Bristol zijn vaker en langer dicht dan gebruikelijk. De reden is een flink personeelstekort, zo zei ceo Elise Vanaudenhove tegen RTL Nieuws. Het ontbreekt Bristol aan filiaalmanagers, die zijn lastig te vinden zijn in de krappe arbeidsmarkt. Ook is er veel verloop onder het personeel en wordt er meer gevraagd van de werknemers qua klantgerichtheid en verkoopskills. De ceo noemt de gevolgen ‘zonde voor de omzet’. Vanaudenhove benadrukte nog wel dat er geen betalingsachterstanden zijn. “We hopen dat we het gaan redden, daar gaan we wel van uit.”

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!