A-merken zullen niet nog verder worden teruggedrongen in marktaandeel. Dat verwacht directievoorzitter Robin J. Isacson van Koninklijke Sanders. “Zeker niet in personal care.” Hoe meer emotie er in een product zit, hoe kleiner het marktaandeel voor private labels is, aldus Isacson.
Voor een huismerkenfabrikant zijn partnerships met retailers essentieel om harder te groeien, denkt de directievoorzitter. “Je kan nog zo veel bedenken en voorstellen maar als de response bij de retailer uitblijft, wat moet je dan? Verder onderscheiden we ons met service. Ook aan de retailkant is veel gesnoeid op interne kosten, wat ons weer kansen biedt.”
“Dat deze dienstverlening niet altijd tot uitdrukking komt in de prijs is vooral het gevolg van de overcapaciteit in onze sector. Maar dat zal niet zo blijven op de lange termijn. Je ziet al bedrijfjes omvallen en dat zullen we meer gaan zien.”
"A-merken niet verder teruggedrongen"
Gepubliceerd op 1 mei 2006 om 00:00
Reacties 0