Carrefour verkoopt Koreaanse tak

Het Franse supermarktconcern Carrefour verkoopt zijn 32 Koreaanse hypermarkten voor circa 1,4 miljard euro. De lokale moderetailer E-Land is de koper. Onder de andere partijen die in de markt waren voor de overname was ook Tesco, dat Zuid-Korea als een van zijn kernmarkten ziet. De combinatie van de juiste prijs en het vooruitzicht de deal snel te kunnen afhandelen, deed Carrefour echter voor de outsider E-Land kiezen.

Carrefour Korea-topman Philip Broianigo over de terugtrekking uit het land door de Franse retailer: “Ons doel is om één van de belangrijkste retailers in een land te zijn. Zijn we dat niet, dan verlaten wij het land. En dat is het geval in Zuid-Korea.”

In eigen land lijken de hypermarkten van het concern weer op de weg terug. Omgerekend naar een gelijk vloeroppervlak behaalden de megawinkels in het eerste kwartaal 2,7 procent meer omzet dan een jaar geleden. Dat is vooral te danken aan het de discountketen Ed. Die nam 105 Penny-winkels over van Rewe. Hierdoor steeg de omzet van Ed met 15,1 procent. De totale omzet van Carrefour was met 20,4 miljard euro zes procent hoger dan in 2005.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!