Samen zijn ze meer dan 400 jaar oud, maar Saks, Levi’s en Martha Stewart doen nog steeds volop mee in het spel om de consument. Ceo Michelle Gass legt in deel 3 uit hoe golden oldie Levi's zijn merkkracht bewaakt.

 

 

'Het merk moet in het hart van de cultuur blijven'
Michelle Gass, ceo Levi Strauss & Co.

 


‘Dit mag ik niet verpesten’, dacht Michelle Gass toen ze een telefoontje kreeg van Levi’s-topman Chip Bergh: of ze hem wilde opvolgen als ceo. Gass werkt al meer dan 30 jaar in de Amerikaanse retailsector en verdiende haar sporen bij Starbucks en Kohl’s.


Ze wordt gezien als degene die een omnichannelstrategie op poten zette voor de warenhuisketen en ze was ook nog lang niet uitgekeken op Kohl’s. “Maar als Chip je belt, dan neem je op.” Sinds eind januari is Gass ceo van het denimlabel, nadat ze een jaar had meegelopen met Bergh. “Levi’s is een...