Foot Locker heeft een zwaar 2023 achter de rug. Het bedrijf noteert een nettoverlies van 330 miljoen dollar, waar dat vorig jaar nog een nettowinst van 341 miljoen dollar was.
De donkerrode cijfers lijken vooral een resultaat van het laatste kwartaal. In het vierde kwartaal van boekjaar 2023 maakte het bedrijf 389 miljoen dollar verlies. In het laatste kwartaal van 2022 was dat nog een winst van 19 miljoen dollar. Ook de omzet van de sneakerformule ging in 2023 flink achteruit. Waar het bedrijf in 2022 nog een omzet boekte van 8,7 miljard dollar, was dat in 2023 8,1 miljard dollar.
Voor 2024 verwacht cfo Mike Baughn opnieuw een zwaar jaar, dat Foot Locker vooral wil gebruiken om de liquiditeit te verhogen. Hij gaat ervan uit dat het bedrijf met zijn nieuwe strategie vanaf 2028 de verwachte, betere, resultaten gaat opleveren. Met het zogenoemde ‘Lace-up plan’ gaat het bedrijf 400 ondermaats presterende locaties te sluiten en verhuizen. Ook wil het met merken als Champ Sports, Atmos Foot Locker Kids en Foot Locker zich meer gaan richten op een specifiekere doelgroep.
Reacties 0