Lego ziet omzet opnieuw iets stijgen

Lego ziet omzet opnieuw iets stijgen

Ondanks het 'sombere jaar' opende de speelgoedfabrikant vorig jaar zijn duizendste winkel.

Speelgoedfabrikant Lego heeft vorig jaar zijn omzet licht zien stijgen, tot omgerekend 8,9 miljard euro in totaal. Ook opende het bedrijf in 2023 zijn duizendste winkel. 

Dat is een kleine stijging van 2 procent vergeleken met 2022 (8,7 miljard). Destijds bestempelde Lego het boekjaar tot het tweede recordjaar op rij. Met de cijfers van 2023 blijft die titel in de lucht: vorig jaar zag het concern zijn verkopen oplopen met 4 procent. 

Ondanks de uitdagende marktomstandigheden (ceo Niels Christiansen heeft het over '1 van de somberste jaren op de wereldwijde speelgoedmarkt') heeft het bedrijf vorig jaar flink ingezet op zijn fysieke aanwezigheid. Lego opende in 2023 in totaal 147 nieuwe winkels, waarvan het grootste deel in China. De rits aan nieuwe filialen betekende ook dat de duizendste brandstore van de speelgoedfabrikant werd geopend. 

Lego presteerde vooral goed in de Verenigde Staten en Centraal- en Oost-Europa. Het bedrijf schreef niet overal goede cijfers: ondanks de nieuwe filialen, verkocht de speelgoedfabrikant minder in China.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!